no 20 - intergalactic shoes

image19


Yihaa! Igår var Tessie och Nenze på stan och som vanligt blev det lite flummigt. Regnade gjorde det såklart så vi var tvungna att söka skydd på Bar Mezzo som hade ett förånansvärt dåligt sortiment på fika. Vad har hänt???
Lite rea shopping (läs fönstershopping för min del) blev det ändå. Nenze köpte två finfina linnen på bikbok och jag provade en väldigt fulsnygg rosa tröja där med tusen stjärnor på som jag blev lite smått förälskad i men som jag tyvärr inte kunde köpa eftersom jag fortfarande lever på CSN pengarna jag fick i slutet av maj (gissa hur mycket som är kvar av dem i dagsläget....). Men jag hade iaf 19:50 i växel som jag kunde spendera på ett snitsigt glasögonfodral från Indiska.

När Nenze sprungit till bussen träffade jag på Johan från min gamla parallellklass på gymnasiet och han kom med det trevliga förslaget att vi skulle äta en glass. Det gjorde vi (han tog blåbär och choklad lyx och jag tog mandelkola och choklad lyx) och han berättade om sin resa i Indien. Fascinating!
Igårkväll ringde min kära vän Johanna från Malmö som jag inte pratat med på månader och det var härligt att höra hennes röst igen. Hon berättade äntligen om sin holländska pojkvän som jag hört så mkt om ryktesvägen, very exciting! Hon gav mig också ett erbjudande om att få sjunga på deras allsångskväll de ska ha ute i skogen i Bygget och jag sa såklart ja. Kul! Så imorgon är det hög tid att bläddra igenom noter och bestämma låtar...

Idag var det jobb men nu väntar 2 (TVÅ) lediga dagar. Gött! Mitt mål är att bli av med förkylningen.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback