no 2 - Destination Ge-kås

Jag säger bara, oh my god, vilken dag!

Jag vaknade av mobilens alarmsignal halv åtta och kunde inte för mitt liv förstå varför den ringde när det fortfarande var mörkt, eller varför den ringde över huvud taget för den delen. Efter några sekunders betänketid så kom jag på orsaken. Jag skulle ju åka till ge-kås idag. Så då var det bara att traska upp. Jag drog på mig de varmaste kläder jag kunde finna (förkyld som jag är...), drack mitt morgonte och efter att ha fått en liten inköpslista från mamma och pappa gick jag ner till grannen.

Alltså, det var jag och mina två barndomsvänner, systrarna Johanna och Josefine, som skulle ge oss ut på äventyr. Johanna körde med racerfart genom de halländska skogarna och efter ungefär en timme (plus minus några omvägskörningar) var vi framme på den enorma parkeringen. Det var längesen jag var där sist. I alla fall. Som tur var var det ingen som helst kö så vi traskade in med vår gemensamma kundvagn. Vilket ställe det är! Jag hade tänkt att (fattig som jag är) endast inhandla några par leggings att ha att dansa i och en sporttopp plus det som mamma och pappa skulle ha. Haha, vad jag bedrog mig! Förutom det kom jag hem med mängder av schampo, balsam, rengöringsmedel, disktrasor, tandkräm etcetcetc. Man blir verkligen blind av allt som är så där himla billigt! Vi fick verkligen fokusera oss på att inte lägga ner vad som helst i vagnen för efter ett tag så kom man in i nån slags köperytm. Vi ville bara handla mer och mer och mer för var minut som gick. Men vi fick istället bestämma att åka dit lite oftare så vi skulle slippa att vilja köpa allt på en gång. Vi kom dessutom fram till att Ge-kås är ett utmärkt ställe om man vill klä ut sig. Vi hittade otroligt fula fuskpälsjackor i olika former och färger som gjorde att man kunde få se ut som brunbjörn, isbjörn, gorilla eller kanin. Det var bara att välja. Endast 99.95 kr. Om ens det. Haha. Efter att ha varit i varuhuset i fem timmar var vi dock trötta och gav upp. Efter att ha betalat (ingen rolig historia) packade vi in oss i bilen och körde hem på de kringelikrokiga vägarna.

Nu är jag helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback